Berapa kerap anda ganti dan cuci kain buruk di rumah? Sebaiknya cuci kain buruk setiap kali selesai digunakan bagi mengelak ia menjadi tempat pembiakkan bakteria. Tapi, kain yang dah terkena kotoran degil seperti minyak memang agak sukar untuk dibersihkan walau dah rendam berhari-hari.

Nak beli kain buruk microfiber super murah. Sekeping tak sampai RM 2 pun.  boleh beli kat link ni https://invol.co/cl7y5avBaca juga:

IKLAN

Sucikan Kain Buruk Dari Kotoran Degil Ikut Petua Ini, Memang Berkesan!
Cuci Sofa Kepam Guna Produk Pencuci RM 3 Ni Je, Lihat Hasilnya

IKLAN

Zuraidah Ismail ada cara tersendiri untuk pastikan jkain buruk yang telah digunakan dicuci bersih dan putih berseri. Ini caranya:

IKLAN

1- Rendam bersama sabun dan clorox selama 2 jam clorox biar lebih sikit
2- selepas tu basuh dalam mesin basuh putarkan beberapa minit
3- selesai basuh terus masuk dalam mesin pengering jangan bilas dengan air bersih dulu
4- bila dah kering rendam semula bersama sabun dan clorox putar lagi beberapa minit
5- masuk dlm pengering balik
6- angkat dan bilas macam biasa
7- keringkan dan jemur