Bandar Rimbayu Aerial View

Sebuah perbandaran baru yang terletak berhampiran Kota Kemuning ini cukup menarik perhatian pelabur. Perbandaran yang teratur dari segi pembinaan rumah yang berfasa, landskap yang indah serta kelengkapan seperti kedai komuniti serta pusat membeli belah lengkap disediakan.

BANDAR RIMBAYU Semakin Rancak
Bandar Rimbayu Aerial View.

IJM Land bersedia untuk gelombang kejayaan seterusnya dengan Starling Parcel 3 Pelaburan hartanah mungkin tidak menjadi keutamaan bagi segelintir pihak memandangkan kebanyakan rakyat Malaysia masih lagi sedang menyesuaikan diri dengan implikasi akibat wabak Covid-19 kepada ekonomi tempatan.

Bagaimanapun, berbeza bagi Bandar Rimbayu dari IJM Land yang menyaksikan sambutan yang amat menggalakkan bagi pembangunan kediaman mereka, Starling yang mana Fasa 1 telah habis dijual dalam tempoh sehari dan Fasa 2 pula habis ditempah dalam tempoh separuh hari. Kini, mereka bersedia untuk melancarkan fasa terbaharunya iaitu Fasa 3. Starling Fasa 3 adalah projek yang ketiga daripada keseluruhan pembangunan kediaman seluas 56.68 ekar itu yang merangkumi 680 unit rumah serta kepelbagaian kawasan hijau, kemudahan prasarana dan kawasan komunal dengan Nilai Pembangunan Kasar sebanyak RM500 juta.

Pada fasa ini, dua jenis rumah baharu dengan keluasan binaan yang lebih besar iaitu rumah teres dua tingkat Jenis C dan Jenis D juga turut ditawarkan. Bagi Jenis C, terdapat 103 unit ditawarkan dengan saiz tanah seluas 20‟ x 60‟ dan keluasan binaan sebanyak 1,694 kaki persegi. Ia dilengkapi dengan tiga bilik tidur serta tiga bilik mandi. Manakala bagi Jenis D, sebanyak 121 unit ditawarkan dalam saiz tanah yang sama iaitu 20‟ x 60‟ tetapi dengan keluasan binaan yang lebih besar iaitu 1,769 kaki persegi dan ia mempunyai empat bilik tidur serta tiga bilik mandi.

BANDAR RIMBAYU Semakin Rancak
Rimbayu-Starling Type D – 12.

“Kami memang menyangka bahawa Starling akan mendapat sambutan baik, tetapi untuk mendapat sambutan positif sehebat ini daripada pembeli rumahadalah di luar jangkaan kami memandangkan cabaran yang dihadapi pada masa kini. Kami percaya bahawa kami telah melakukan apa sahaja yang kami mampu untuk membantu mereka menghadapi cabaran yang mendatang. Ini termasuklah dengan mengutamakan inovasi produk, merancang kempen strategik dan benar-benar memahami apa yang pembeli rumah perlukan sekarang,” kata Mr Chai Kian Soon, Pengurus Besar Kanan Bandar Rimbayu.

IKLAN

BANDAR RIMBAYU Semakin Rancak
IJM Land’s Bandar Rimbayu Senior GM – Chai Kian Soon.

Nilai yang hebat untuk wang anda Dengan harga bermula daripada RM698,800 ke atas, unit kediaman Starling Fasa 3 dibina untuk keperluan pembeli rumah pertama, terutamanya mereka yang sudah bersedia untuk mempunyai keluarga. Pilihan saiz kediaman yang berbeza juga menjadikan Starling pilihan utama bagi keluarga yang sedang berkembang. Selain itu, dengan harga yang menarik, Bandar Rimbayu juga yakin yang pembeli rumah mampu memiliki rumah bertanah dengan ruang yang luas pada harga yang sama dengan unit kondominium di bandar.

Pembeli rumah juga dapat menikmati pelbagai kemudahan dan kelengkapan yang tersedia di dalam kawasan kejiranan berpengawal dengan dua pintu masuk bagi memastikan keselamatan dan keselesaan penduduknya. Ruang terbuka seluas 16 ekar turut menempatkan gelanggang pelbagai fungsi, astaka, amfiteater, laman sentral, plaza, taman permainan kanak-kanak serta trek senaman. Menyentuh aspek rekaan pula, Starling dihiasi dengan landskap yang subur kehijauan, dan ia menjadi satu daripada faktor penarik bagi penduduk yang cintakan alam semulajadi dan mereka yang mahukan persekitaran yang aman dan nyaman.

Penduduk juga boleh mengeratkan hubungan dan meluangkan masa berkualiti dengan keluarga mereka dengan melakukan aktiviti riadah di taman. Selain itu, trek joging sepanjang 2 kilometer turut disediakan di kawasan yang selamat. 2. Direka untuk menjadi kediaman anda selamanya Kediaman Starling diinspirasikan daripada bentuk telur burung Jalak (Starling) yang berwarna biru manakala rekaan dalamannya menerapkan pelbagai bentuk, warna dan komposisi bentuk. Justeru, warna biru dipilih sebagai warna utama yang diterapkan bersama-sama dengan warna yang lain seperti warna coklat tanah, warna hijau daun dan warna merah jambu bunga bagi menghasilkan persekitaran seakanakan taman yang cantik.

IKLAN

Pelancaran Fasa 3 ini, Starling akan memperkenalkan unit pameran terbaharunya bagi rumah Jenis D yang mana rekaan dalamannya diinspirasikan oleh Floret, satu konsep yang dibuat untuk mewujudkan persekitaran yang ceria dan menenangkan bagi kesejahteraan minda dan jiwa pembeli rumah. Unit pameran ini juga disediakan sebagai model paparan bagi bakal pembeli rumah Starling yang berhasrat untuk mengubahsuai kediaman tanpa sebarang kerumitan dan mengoptimumkan ruang di dalam rumah mereka. Bandar Rimbayu percaya bahawa rumah pertama sudah cukup untuk menjadi rumah untuk selamalamanya dan ia juga boleh menjadi tempat di mana semua ahli keluarga dapat menyerlahkan kreativiti dan personaliti individu masing-masing seterusnya memberikan ruang yang cukup untuk mereka membesar. Bagi memudahkan perkembangan yang kondusif, Starling juga menerapkan beberapa aspek seperti ruang tamu dan ruang makan yang luas, ruang letak kereta yang boleh memuatkan dua buah kereta pada satu masa, serta kelengkapan produk bilik mandi dengan ciri terkini. Menerusi rekaaannya, Starling mencerminkan keharmonian dengan persekitaran yang dilengkapi elemen semulajadi yang menggunakan tona warna tanah dan neutral seterusnya menjadikan setiap rumah kelihatan begitu nyaman.

Di samping itu, garisan geometrik yang tebal menyerlahkan gayayang tidak lapuk ditelan zaman. 3. Ikuti gaya terbaharu, kuasai digital Pelaksanaan penjarakan sosial menjadi antara cabaran terbaharu yang sedang dihadapi oleh pelbagai pihak pada masa kini kerana Covid-19 masih kekal sebagai ancaman. Melihat peluang yang wujud di dalam krisis ini, Bandar Rimbayu mengambil inisiatif untuk bukan hanya mematuhi syarat keselamatan yang ketat tetapi juga menjadikan proses pembelian rumah mereka lebih mudah dan selesa untuk pengunjungnya.

Sebagai contoh, mereka telah membangunkan proses yang lebih berkesan dan efektif juga dalam masa yang sama mampu meningkatkan nilai jualan. Antara langkah yang telah diambil adalah pendigitalan proses pembelian dengan mengendalikan aktiviti rundingan dan pembabitan secaya maya. Ini termasuklah dengan membawa pelanggan meneroka kawasan pembangunan dan unit yang disediakan secara 3D. Selain itu, mereka juga menyediakan pelan induk digital kepada pembeli sebagai rujukan.

IKLAN

Semasa pelancaran Fasa 1 dan Fasa 2, Bandar Rimbayu juga buat pertama kalinya telah mengendalikan sesi undian secara langsung bagi pemilihan unit di laman Facebook rasmi mereka. 4. Memahami pembeli rumah Sudah terang lagi bersuluh bahawa memahami keperluan sasaran pembeli adalah kunci kepada kejayaan dan ini juga telah menjadi penyumbang kepada kejayaan Starling. Bagi menjadikan pembangunan kediaman mereka lebih sesuai dengan masyarakat, Bandar Rimbayu telah memasukkan beberapa manfaat dan ciri yang berguna kepada pembeli rumah kontemporari.

Satu daripada contohnya adalah penyediaan prasarana jalur lebar berkelajuan tinggi yang mendatangkan keselesaan kepada pembeli rumah untuk menyesuaikan diri dengan amalan duduk di rumah pada masa ini atau masa hadapan. Selain itu, rekaan kediaman Starling turut mempunyai bilik tambahan yang menawarkan fleksibiliti kepada pembeli rumah untuk menukar atau menghiasnya berdasarkan keperluan dan penggunaan mereka. Rumah Jenis D juga turut dilengkapi dengan pintu keselamatan bagi jaminan keselamatan yang lebih baik.

BANDAR RIMBAYU Semakin Rancak
Rimbayu-Starling Type D – 16.

BANDAR RIMBAYU Semakin Rancak
Rimbayu-Starling Type D – 01.

Memahami bahawa kebanyakan pembeli rumah pada masa kini mengutamakan gaya hidup yang berkualiti, semua pembeli rumah baharu Starling layak mendapat keahlian The Club @ Rimbayu secara percuma untuk dua orang selama 12 bulan. The Club @ Rimbayu menyediakan pelbagai kemudahan termasuklah kolam renang bersaiz Olimpik yang menakjubkan. IJM Land juga faham bahawa pembelian rumah mungkin tidak menjadi agenda utama bagi kebanyakan orang terutamanya dalam situasi semasa. Bagaimanapun, dalam usaha untuk membantu pembeli rumah memiliki rumah idaman, mereka telah memperkenalkan kempen pemilikan fleksibel yang dikenali sebagai „Now You Can‟ yang berlangsung sehingga 31 Oktober 2020.

Menerusi kempen ini, pelan dan penyelesaian yang khusus akan dibangunkan bersesuaian dengan keperluan individu. Selain kempen „Now You Can‟, pembeli rumah juga boleh memanfaatkan Kempen Pemilikan Rumah (HOC) 2020 semasa membeli rumah di Starling, mereka juga boleh menikmati diskaun minimum 10 peratus daripada harga belian selain pengecualian duti setem bagi Memorandum Pindah Milik (MOT) serta pembiayaan. Sebagai tambahan, pembeli juga layak menikmati bayaran guaman secara percuma bagi Perjanjian Jual Beli (SPA) dan pembiayaan. Pembeli rumah juga boleh menyertai peraduan cabutan bertuah pada acara eksklusif sempena pelancaran Fasa 3 Starling, dan mereka berpeluang memenangi lapan unit kereta Proton X70. Untuk maklumat lanjut, layari laman web www.rimbayu.com

Sentuhan Midas penuh kemewahan dan elegant untuk kediaman anda.
Rahsia dari IMPIANA, download sekarang di seeNI.

KLIK DI SEENI