Peti sejuk bukanlah perkakas elektrik yang mudah rosak sebenarnya. Jangka hayatnya panjang ye boleh pakai bertahun-tahun kalau pandai jaga. Min pakai peti sejuk dekat rumah ni nak masuk 15 tahun dah. Masih berfungsi dengan baik. Tetarik dengan perkongsian Khairul Hafiz di media sosialnya tetang cara menukar getah peti sejuk lama yang pintu dah tak nak melekat rapat.

Siapa yang ada peti sejuk yang dah tak nak tutup rapat tu boleh la ikut cara Khairul Hafiz ni. Memang terbaiklah. Jom kita tengok bagaimana cara beliau menukar getah pintu sejuk miliknya. Katanya mudah!

IKLAN

 

IKLAN
1st step cabut getah adalah dgn cabut penjuru atas mcm dlm gmbar..tarik aje sampai getah tu xtercabut..
Nie rupa bentuk getal asal…Barang lama mmg akan sentiasa kena tukar…
Cara pasang getah yg baru pulak…Tekan setiap penjuru terlebih dahulu…Baru tekan yg lain2, utk elak getah terlebih saiz di setiap pnjuru… Baru lah tekan yg lain2…

Selamat Mencuba!!

IKLAN