Akhir-akhir ni, Impiana tengok ramai dok kongsi sabun A1 atau di panggil sabun power. Dengar katanya sabun ni banyak kegunaan dan harga nya tak mahal pun dalam RM 3 jer untuk 5 buku sabun. Tapi kegunaan yang paling menarik dan mesti mak-mak suka adalah apabila ia berupaya memutihkan dan menanggalkan daki-daki yang terdapat pada baju putih terutamanya pakaian sekolah.

Namun, ada caranya untuk anda gunakan sabun A1 ini bagi tujuan membasuh baju putih seperti yang dikongsikan oleh Zakiah Hassan

Bahan-bahannya:
Sabun A1 (beli kat kedai Eco) atau sabun cap kapak/buruh (ada di Mydin)
Sabun basuh baju (cecair atau serbuk)
Air
Mesin basuh (nak basuh tangan pun boleh)

Cara-caranya:
1. Lemparkan baju sekolah agama dulu ke dalam mesin basuh.

2. Bubuh sabun basuh biasa.

3. Setkan mesin dengan mode speedy soak (ikut jenis mesin basuh).

IKLAN

4. Bubuh air.

5. Masukkan suku biji sabun kuning ke dalam mesin basuh (nak sagat pun boleh).

IKLAN

6. Tenyehkan sabun kuning di leher baju kemeja, hujung lengan, poket..atau kesan kotoran yang lain. Lepas tu jangan lupa lempor dalam mesin.

7. Tutupkan mesin basuh.

IKLAN

8. Pergilah keluar berjimba dengan anak2 dan suami. Disarankan pergi shopping atau makan berat. Setakat minum cendol bawah pokok tak sempat siap.

9. Balik rumah dah siap.

10. Sidai lah baju putih tersebut sambil kembang hidung melihatkan kebersihannya.