Lipat baju memang bukan lah aktiviti yang menajdi kegemaran ramai. Tapi, kalau lihat baju yang dilipat tersusun rapi macam kat kedai memang rasa seronok dan puas hati. Seperti yang dilakukan oleh Puan Rose Kamarina melalui perkongsiannya di group Facebook #kemasrumahwithhani

Mood lipat kain. Edit sebab masing-masing teruja. Saya bukan Pro,suri rumah biasa, anak 4. Kadang kita kena kreatif untuk selesaikan masalah kain yg tak pernah habis ikut keselesaan masing-masing. Moga lepas ni semua semangat nak lipat kain

Boleh pakai kad/kertas keras/kotak/buku sebagai acuan atau ukuran. Suka hati nak saiz mane, Saya pakai kertas A4 putih dengan folder yang dah uzur

Yang atas tu sebagai ukuran. Bawah lapik dengan kertas A4 putih biasa

Dah siap lipat, boleh cabut ukuran tu.