Selalu kan kita mengalami taik cicak yang  bersepah tepi pintu atau tingkap? Stress sebab kerja mencucinya tak pernah putus. Wanita ini kongsi pengalaman dan petua yang beliau amalkan.

 

 

Selalu tak alami masalah taik cicak kot tepi tepi tingkap rumah?

Kat studio ni sebab tak duduk jadi memang selalu ada taik cicak banyak juga. Sebelum kelas mesti kena cuci dulu. Tak larat oih nak sental dengan berus sebab kadang kadang jadi keras kerana seminggu sekali barulah ke sana.

Jadi sejak 3 minggu amalkan petua ni sekarang takda sangat dah taik cicak kat tingkap. Bolehlah kalian amalkan.

 

1/3 cuka makan

1/3 air

1/3 cecair basuh pinggan (guna yang murah pun takpa)

 

Spray di kawasan tersebut. Mujarab juga jika spray di kawasan yang banyak semut suka melata.

Jangan kau spray kat mulut laser si jemah tu sudah. Kakak tak tanggung akibatnya!

 

Selamat mencuba!

 

Kredit FB : Muna Binti Mohammad