TIP+PETUA
 
  • Set rekaan teh sememangnya menjadi kegilaan ramai di kalangan kita. Bukan sahaja set teh ala kedesaan Inggeris, malah set teh dengan rekaan moden juga jenis lain dari yang lain. Ia umpama sebuah hobi yang memberi kepuasan memilikinya dan menggunanya. Namun sebelum memiliki set teh, kita juga perlu berhati-hati dalam memilih agar serasi dengan rekaan serta konsep kediaman.
  • Di Malaysia, antara cendawan-cendawan yang boleh dimakan ialah cendawan kukur, cendawan tiram kelabu, cendawan tiram putih, cendawan butang, cendawan Jarum Mas (enoki), cendawan shitake, cendawan Ling Zhi, cendawan Telinga Kera dan banyak lagi. Ini kerana kajian menunjukkan bahawa cendawan kaya dengan sumber-sumber berikut:
  • IMPIANA ingin berkongsi kepada anda beberapa tips keselamatan mengikut aspek ruang kediaman untuk anda memastikan keadaan anak anda sentiasa selamat.
  • Sudah menjadi kebiasaan apabila kita mendengar sarung bantal dicuci dengan kerap, namun begitu bagaimana pula dengan bantal itu sendiri? Selain daripada ingin memastikan kebersihan terjamin, pernahkah anda terfikir bahawa bantal tersebut telah digunakan dalam tempoh masa yang lama dan harus juga dibersihkan? Jom ikuti tip mudah yang ingin dikongsi ini dalam memastikan bantal yang dicuci masih mengekalkan kualiti yang baik.
  • Sudah tentu ramai diantara kita pernah berhadapan dengan masalah singki tersumbat. Sebelum memanggil tukang paip untuk membaikinya, lebih baik jika anda cuba beberapa langkah di bawah terlebih dahulu untuk menyelesaikan masalah ini. Ia bukan sahaja mudah, tetapi juga menjimatkan wang.
  • Penggunaan cuka begitu praktikal kerana boleh digunakan bagi seluruh kediaman sebagai pencuci serba guna. Apa yang perlu anda lakukan adalah mencampurkan sejumlah cuka dan air dengan nisbah yang sama banyak ke dalam botol penyembur. Semburkan ke ruang yang ingin dibersihkan kerana ia berfungsi sebagai nyah jangkit dan menghilangkan bau busuk.
  • Jangan sesekali memandang remeh akan kebersihan peti ais di rumah. Adalah sangat penting untuk anda membersihkannya bukan sahaja agar tampil lebih kemas dan memudahkan mencari barang, malah ia juga mampu menyingkirkan daripada bau-bauan yang kurang enak. Selain proses mencuci, anda juga harus mengemas dan menyusun barang-barang yang diletakkan di dalam peti ais dengan cara yang betul. Berikut merupakan tip-tip yang ingin kami kongsikan untuk dijadikan panduan bersama.
  • Kita selalu menyalahkan serbuk pencuci kerana gagal menjalankan tugas sebagaimana yang diharap. Namun tanpa kita sedar mesin kita sendiri yang kotor dan terdapat bakteria hingga menjadikan kerja mencuci lebih sukar
  • Anai-anai adalah sejenis serangga perosak bersaiz kecil yang membuat sarang dalam kayu atau tanah. Kayu sering dirosakkan oleh anai-anai kerana itulah makanan utamanya. Biarpun ada spesies anai-anai yang dianggap berfaedah untuk ekosistem kita, ada juga spesies anai-anai yang menjadi perosak.
  • Pernahkah anda berdepan dengan masalah kipas siling yang mengggunakan kawalan jauh tetapi tidak menghasilkan peredaran udara yang kuat?
  • Apalah maknanya jika mempunyai kediaman besar dengan ruang luas tetapi tidak tahu untuk menggunakan segala ruang yang ada. Hasilnya, kediaman luas itu tetap nampak sempit. Apa lagi buat mereka yang mempunyai kediaman yang agak sempit. Anda perlu bijak untuk menggunakan ruang semaksima yang mungkin. Jangan bazirkan setiap sudut begitu sahaja. Ini keranaia mampu menjadi penstoran buat kediaman.
  • Salah satu langkah yang kita lakukan untuk menghalau cicak dari kediaman kita ialah dengan menggunakan siling kapur.
  • Setiap kali ingin membersihkan kotoran pada kipas siling di rumah, pasti anda perlu bersedia untuk menyedut habuk dan segala kekotoran yang bertebaran. Tahukah anda bahawa terdapat tip-tip berguna yang boleh dijadikan rujukan dalam memastikan habuk-habuk tidak berterbangan dan kipas dapat di bersihkan dengan mudah dan pantas? Jom kita lihat tip yang ingin WEB IMPIANA kongsikan ini.
  • Tanya sahaja kepada mana-mana wanita, siapa yang gemar untuk melipat pakaian? Rata-rata yang penulis tahu, kebanyakan wanita paling tidak suka untuk melilpat pakaian. pada mereka, biarlah diberi tugasan memasak atau mengemas rumah, tetapi bila waktu melipat, malas itu mungkin satu perkara dan masa juga antara faktor penyebab kadangkala kerja melipat jadi suka tertangguh. Akibatnya baju-baju tinggi menggunung dalam bakul
  • Ada sesetengah daripada anda yang gemar meletakkan gambar keluarga, ada juga yang gigih membuat hiasan secara diy dan tak ketinggalan ada yang senang untuk menghias meja pejabat dengan seleksi tanaman mini yang comel dan berwarna-warni.
  • Sinki merupakan kawasan yang paling kerap digunakan dalam aktiviti di dapur. Membasuh pinggan ataupun membasuh bahan masakan seperti ayam,ikan dan sayur-sayuran boleh menyebabkan kotoran tersisa pada saluran air. Lebih buruk, ia menimbulkan bau yang busuk dan meloyakan. Untuk memastikan bahagian sinki anda sentiasa dalam keadaan yang bersih, berikut ialah tip yang boleh dikongsikan kepada anda.
  • 1. RUMAH PERTAMA JANGAN GUNA MAKSIMUM KELAYAKAN Kalau anda layak beli rumah harga RM300K, carilah rumah yang berharga RM250K. Nanti senang dapat kelulusan bank. Bagi ruang sikit kat DSR (Debt Service Ratio) tu.
  • Siapa yang pernah berhadapan dengan masalah ini? Roti yang belum pun sampai tarikh luput atau mungkin baru sahaja beli tapi sudah mula mengeras. Jangan bimbang roti tersebut masih boleh di makan tetapi jika ia sudah mula mengeras cuba petua ini.
  • Kolam bukan sahaja memberikan landskap halaman lebih kelihatan eksklusif dan menarik, ia juga sebagai ruang istirahat yang cukup mendamaikan disamping anda boleh menenangkan fikiran bersama keluarga tersayang. Buat anda yang merancang untuk membina sebuah kolam ikan, berikut terdapat beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan supaya pembinaan kolam anda ditempatkan pada lokasi yang strategik dan dalam masa yang sama dapat mengurangkan kos penyelenggaraan di masa akan datang.
  • Admin mahu berkongsi satu tip mengenai masalah yang sering dihadapi oleh kebanyakan daripada kita semua iaitu lubang tandas tersumbat.
  • Jika ada pasangan muda yang merancang untuk membeli rumah pertama, berikut 11 pesanan dari Hafizi Zain yang sangat bermanfaat untuk dikongsikan bersama.
  • Jika koleksi bahan bacaan anda sememangnya banyak, luangkan masa dan rangka semula organisasi rak mengikut cara yang menyenangkan dan menawan.
  • Kediaman apartmen turut mempunyai pelbagai risiko yang boleh menyebabkan berlakunya kecemasan seerti kebakaran, kemalangan dan sebagainya sama ada ia berlaku di dalam atau di luar rumah. Kali ini IMPIANA mengenal pasti beberapa lokasi yang perlu anda beri tumpuan bagi mengelak kecurian atau kecemasan.
  • Membeli perabot untuk kediaman memang agak memeningkan jika tiada ilmu asas dalam aspek pemilihan perabot. Tambahan pula jika kediaman anda memiliki ruang yang agak terhad. Pemilihan perabot haruslah bersesuaian supaya suasana dalam rumah sentiasa kemas dan teratur.
  • Kehadiran serangga seperti semut di ruang dapur pastinya meresahkan pemilik kediaman. Ia akan membuatkan dapur berada dalam keadaan tidak baik dan semut tersebut akan memasuki makanan dan menyebabkan pencemaran di dalamnya.
  • Bahagian hud dapur kebiasaannya terlepas pandang untuk dibersihkan. Lama-kelamaan bahagian itu boleh mengumpulkan sisa makanan, tumpahan kuah, minyak dan sebagainya yang menimbulkan kekotoran yang sukar dibersihkan. Selain dari menjadi punca serangga pembawa penyakit 'singgah' di bahagian itu, pemilik rumah juga hadapi besi hud dapur mulai berkarat. Jadi bagaimana mahu membersihkan hud dapur anda supaya kelihatan baru semula, Ini langkahnya;
  • Ramai di antara anda yang gemar memberi barangan dapur secara pukal untuk membuat stok paling tidak selama satu seminggu. Di sini, IMPIANA sediakan beberapa kaedah bagi memastikan buah-buahan dan sayuran anda kekal segar di dalam simpanan peti sejuk.
  • "Nak hampar karpet baru pun masih rasa ragu-ragu lagi sebab sayanglah kalau tertumpah kuah rendang ke cebisan krim kek atau serbuk-serbuk biskut raya melekat celah-celah karpet baru tu... Ish, tak sangguplah! Karpet yang ada sekarang ni pun masih susah nak dicuci malah kotoran hasil tumpahan kuah satay raya tahun lepas pun tak hilang lagi", bentak Milah kepada suaminya.
  • Kawasan sekitar kediaman seharusnya bebas daripada sebarang tempat pembiakan nyamuk aedes. Jangan sesekali memandang enteng akan deman denggi dan penyakit zika yang akhirnya boleh membawa maut. Ingat! kecuaian atau sikap acuh tidak acuh pasti mengundang musibah. Peranan anda dalam membantu mencegah pembiakan nyamuk Aedes pasti memberi manfaat kepada semua orang.
  • Ke mana-mana sahaja kita pergi, perlu sentiasa diingat bahawa segala tindak tanduk dan perlakuan yang ditonjolkan mencerminkan keperibadian diri kita. Oleh disebabkan itu, adab dan etika ketika bersantap di ruang makan juga wajib diamalkan lebih-lebih lagi ketika bertandang di majlis-majlis formal. Untuk itu, berikut disediakan 10 etika di meja makan yang boleh diikuti:
  • Budaya ,minum kopi kini bukan sekadar minuman. Tetapi sudah dianggap sebagai satu gaya hidup dan status. Kopi daripada gred rendah sehingga yang bermutu tinggi mula digilai oleh khalayak. Bahkan kopi juga ibarat emas yang membuka peluang kerjaya kepada ramai anak muda masa kini. Di seluruh dunia kita akan berjumpa dengan pelbagai bentuk dan konsep kafe yang menyajikan pelbagai jenis kopi. Pendek kata kopi kini mula mendominasi budaya manusia sejagat. IMPIANA mendapatkan info menarik tentang kopi yang boleh dijadikan inspirasi.
  • Bila hidup berjiran, pelbagai perkara ada kalanya berlaku. Berselisih faham atau menjadi kera sumbang acap kali menular dikalangkan kita. Apa sudah jadi ? Bukankah kita ini bangsa berbudi bahasa dan sarat dengan adat budaya serta tatasusila ? Ketahuilah beberapa tips ringkas hidup berjiran yang perlu sentiasa diamalkan.
  • Banyak cara kita boleh gunakan bahan dapur untuk tujuan pembersihan, berikut ialah dengan menggunakan tepung jagung;
  • Bagai rempah tidak berlada jika seni hias bebas daripada dua jenis elemen penting ini. Apakah kelengkapan kediaman yang mewah dengan tekstur dan warna? Berdasarkan sejarah dan budaya, manusia telah hebat berkarya untuk keperluan kediaman dengan tenunan, seni tanah liat dan sebagainya. Siapa sangka barang yang kita gunakan hari ini sebenarnya berasal daripada idea manusia beribu tahun dahulu.
  • Kaedah penanaman pokok buah di dalam pasu atau lebih dikenali sebagai tabulanpot bukan lah sesuatu yang baru. Terdapat pelbagai jenis pokok buah-buahan yang boleh ditanam di dalam pasu antaranya limau, belimbing, mangga, ciku, duku dan jambu. Berikut info penting yang perlu anda tahu tentang tabulanpot.
  • Pastikan anda tidak meletakkan wayar di bawah permaidani atau perabot kerana ia boleh menjadi panas dan boleh berlakunya kebakaran. Wayar boleh menjadi panas apabila ada aliran elektrik dan ini sangat berbahaya kerana kita selalunya tidak sedar perkara ini terjadi .
  • Usah abaikan kepentingan kualiti pada pembuatan tilam ketika memilih. Material prima seperti polyfibre, tempur pedic dan natural latex direka untuk menyokong tubuh mengikut bentuk dan saiz bahu serta pinggang anda secara seragam ketika tidur. Jaminan kadar fleksibiliti yang tinggi sepertinya memberikan keselesaan sepanjang malam.
  • 1) Jika anda penggemar palet motif kulit haiwan, pastikan pemilihan dan hiasan dalaman anda bersesuaian . Jangan memilih semua dalam satu motif, kelak ruang kediaman anda pasti menyeramkan tetamu yang bertandang
  • 1) Daun Bawang Siapa yang tidak kenal dengan daun yang boleh dianggap sebagai ‘ penyeri’ di dalam masakkan ini. Daun bawang kebiasaannya digunakan dalam hidangan jenis sup bagi menambahkan perisa dan sebagai hiasan tambahan. Ini adalah antara sayuran yang mudah untuk ditanam semula. Hanya tinggalkan sedikit bahagian bawah ke akar daun bawang dan rendamkan di dalam air. Cubalah!
  • Mencuci kaca tingkap dan pintu merupakan perkara yang remeh bagi individu yang sibuk dengan rutin harian dan sering di pandang sambil lewa oleh pemilik kediaman . Rutin membersihkan cermin dan pintu ini sebenarnya tidaklah begitu susah dan sepatutnya boleh dilakukan hanya pada hujung minggu, lebih-lebih lagi menyelang hari raya yang bakal menyelang ini. Jadi mari kita ikuti tip di bawah ini.
  • Praktikkan pelbagai cara yang lebih kreatif dan unik dalam usaha untuk mempamerkan orkid di halaman rumah.
  • Kebiasaannya apabila anda ternampak lipas berlari atau berterbangan di dalam rumah, pastinya dengan pantas anda akan mengambil penyapu atau surat khabar untuk memukul lipas tersebut. Betul kan? Cara ini memang mudah untuk menghalau atau membunuh lipas, tetapi anda perlu tahu yang cara sebegitu sebenarnya lebih membawa keburukan.
  • Haruman yang datangnya dari kelopak bunga kering memikat hati. Potpuri memiliki beragam fungsi di rumah. Ia menghilangkan serta mampu menambahkan aroma pada keseluruhan kediaman.
  • Soda penaik merupakan produk yang sangat mudah didapatkan dan dijual pada harga yang rendah. Ia juga dipanggil Natrium Bikarbonat atau Soda Bikarbonat. Walaupun hadir dalam bentuk serbuk yang kelihatan seperti biasa sahaja, namun soda penaik banyak kegunaannya dan mampu memudahkan kerja pembersihan di rumah anda. Selain digunakan untuk masakan, soda penaik juga menjadi agen sentalan kepada kotoran degil yang mungkin sebelum ini tidak pernah anda fikirkan. Jom check out checklist ini!
  • Eii..busuknya dapur ini. Sangat meloyakan! Macam mana mahu memasak ? Tidak sanggup menghabiskan masa berjam-jam di dapur untuk menyediakan makanan sambil menyedut baunya. Seolah-olah ia menyerap masuk ke dalam masakan yang dimasak.
  • Memiliki ruang rumah yang kecil pastinya memberikan anda sedikit tekanan, lebih-lebih lagi jika mempunyai banyak ‘khazanah’ yang perlu disimpan. Oleh itu anda harus lebih kreatif untuk memastikan rumah sentiasa berada dalam keadaan kemas dan teratur, tetapi masih lengkap untuk menyimpan barangan yang kita perlukan. Nah idea ‘luar kotak’ yang IMPIANA sediakan untuk anda praktikkan di rumah. Selamat mencuba!
  • Kita selalu mengatakan bahawa apabila seseorang itu mahu berjimat , dia akan dilabel sebagai kedekut. Sebenarnya ramai di antara kita yang kurang sedar akan perkara ini Berjimat bukan sahaja mengurangkan perbelanjaan tetapi memberi manfaat kepada diri sendiri. Kali ini IMPIANA akan kongsikan 10 tabiat berjimat di rumah dengan mudah lagi berkesan.
  • Memang sakit mata apabila melihat periuk yang kehitaman akibat hangus. Jangan cuba-cuba untuk menghilangkan kesan hitam itu menggunakan sudu mahupun garpu kelak ianya hanya akan mencacatkan lagi rupa kuali anda. Nah beberapa tip yang boleh dicuba;
  • Mahu mereka dapur anda? Ketahui beberapa tip do's ini.
  • Apabila kita sibuk dan tidak mahu membuang masa, beberapa tip dapur ini akan membantu anda.
  • Bau-bauan yang kurang mengenakkan boleh mengganggu keseronokan dan kegembiraan tatkala memasak. Jangan jadikan ia penghalang untuk anda menikmati terapi memasak anda. Jadikan beberapa tip ini sebagai panduan untuk menghalang bau dari menguasai dapur anda.
  • Mahu pastikan rumah anda sentiasa bersih dan kemas? Ikuti jadual mudah ini.
  • Runsing apabila ruang sempit untuk meja makan? Ketahui tip memilih ini!
  • Sedang berkira-kira untuk menjadikan kediaman anda kepada homestay? Lihat panduan mudah ini.
  • Dapur mudah diurus adalah idaman kita semua. Ketahui tip mudah uruskan dapur.
  • Biar betul? Itulah yang mungkin terpacul pada setiap bibir yang baca artikel ini.
  • Salah satu cara yang kita perlu lakukan untuk menghalang kemasukan lipas ke dalam rumah kita ialah dengan memastikan kediaman sentiasa bersih dari sampah sarap.
  • Sudah menjadi kemestian apabila tiba musim durian ramai yang berpusu-pusu menikmati raja buah ini kerana jatuh pada musimnya, harga pun jauh lebih murah dan boleh dimakan dengan banyak.
  • “Sempat ke nak mengemas sambil tu memasak? Ish, mesti tak fokus dan macam susah je nak buat!”
  • Rasa memaku bingkai gambar itu kerja mudah? Sebenarnya sebelum anda merancang nak menggantungkan hiasan dinding, selidik dulu tiga perkara yang selalu orang buat silap ini agar anda pun terselamat dari melakukan perkara yang sama;
  • Ramai juga yang berminat dengan hartanah lelong meskipun ia memiliki risiko yang tinggi.
  • Selalu orang cakap kalau dah ada anak kecil jangan bermimpilah nak dapat rumah yang kemas, bersih dan menyenangkan.
  • Aset yang paling penting dan dicari-cari tentu sekali sebuah rumah.
  • Jika ada pasangan muda yang merancang untuk membeli rumah pertama, berikut 11 pesanan dari Hafizi Zain yang sangat bermanfaat untuk dikongsikan bersama.
  • Lantai Jubin biasanya terdiri daripada terazo, marmar, seramik dan sebagainya.
  • Kesuntukan masa membuatkan para ibu ataupun wanita berkerjaya adakalanya memasak dan kadang- kala membeli sahaja.
  • Memperbaharui taktik dan langkah yang lebih licik, penceroboh ataupun perompak sentiasa memastikan mereka mempunyai peluang apabila pemilik 'terleka' ataupun terlepas pandang.
  • Di riwayatkan dari alhabib Tohir Alkaff, beliau mendapatkan dari Alhabib Thohir bin Muhammad bin Sholeh Alhamid, beliau berkata ini doa dari Alhabib Sholeh Tanggul.
  • Sempena Hari Raya ini, letakkan pewangi aromaterapi di mana-mana sudut agar suasana di dalam kediaman menjadi lebih tenang dan segar. Berikut lokasi paling ideal untuk anda meletakkan aromaterapi;
  • Kini terdapat pelbagai jenis corak dan bentuk balang kuih raya yang tersedia di pasaran. Dari material plastik hingga kaca, semua balang kuih raya ini dihasilkan memenuhi citarasa pengguna yang sentiasa inginkan kelainan.
  • Memang tak dinafikan kalau kediaman yang kecil dan berkeluasan terhad sukar mendapat penstoran yang mencukupi.
  • Kehadiran semut dan lalat yang datang mengerumuni biskut raya dan masakan Hari Raya ketika rumah terbuka memang menimbulkan perasaan tidak senang dan geram.
  • Kebiasaannya orang akan terus buang kalau nampak peralatan dapur berkarat. Sebenarnya masih ada cara yang boleh anda lakukan untuk menghilangkannya.
  • Bagi menyingkirkan bau busuk daripada terus menguasai ruang, apa kata anda cari sumbernya dan semak cara mudah menghilangkannya.
  • Sebagai wanita berkerjaya pastinya kekangan masa menjadi faktor utama untuk menyediakan makanan kepada seisi keluarga.
  • Corak jalur atau turut juga dikenali sebagai motif vertikal sangat menarik dan mengagumkan apabila menjadi penghias utama kediaman samada pada ruang dinding, langsir, siling dan sebagainya.
  • Orang tua-tua dulu selalu cakap nak cantik atau sihat boleh sahaja bermula dari rumah.
  • Nak percaya atau tidak itu terpulang kepada individu kerana ketepatan warna ini juga berbeza pada setiap orang.
  • Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Inilah selalu yang dirasai oleh pemilik kediaman yang memiliki keluasan ruang terhad dan sempit.
  • Adakah benar warna dalam setiap satu - satu ruang itu memainkan peranan dalam membentuk mood kita?
  • Pencahayaan yang kurang dibahagian dapur boleh menjejaskan keselamatan dan keselesaan ketika proses menyediakan makanan ataupun mencari perkakas dapur.
  • Biarpun memiliki kediaman yang sempit kita jangan sesekali cepat mengalah dengan masalah ruang. Sebenarnya terdapat banyak solusi yang boleh kita dapati untuk memastikan ruang kediaman yang terhad
  • Ruang mandi kebiasaannya tidaklah menjadi main focus untuk ditata rias sama indahnya seperti ruang kediaman yang lain. Ramai pemilik lebih memilih untuk menjadikan ruang ini sebagai fungsi berbanding
  • Pengaruh warna dalam membina konsep kediaman idaman memang tidak dapat disangkal lagi. Kehadiran warna yang menguasai segenap ruang mampu memberikan impak tersendiri
  • Masalah sukar untuk mendapat tidur yang lena bukan sahaja datang dari masalah dalaman. Sebenarnya persekitaran turut mempengaruhi jiwa dan minda anda
  • Seperti biasa kita tentu rungsing memikirkan bagaimana hendak menjadikan ruang terutamanya ruang tamu kelihatan luas dan besar.
  • Terdapat banyak tip yang menyediakan anda cara menggunakan cuka sebagai teknik paling berkesan untuk menghapuskan masalah kotoran dan sebagainya.
  • Trend terkini banyak membawakan elemen DIY yang pasti menarik perhatian ramai pemilik kediaman untuk mencubanya.
  • Tahukah anda sebenarnya kita boleh mengusir beberapa haiwan perosak kediaman dan tanaman dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti tumbuhan herba?
  • Membersihkan rumah sepatutnya dilakukan setiap hari.Tambah - tambahnya lagi jika anda mempunyai anak kecil yang sedang membesar, anda pasti tidak akan terlepas daripada rungutan mendapatkan rumah yang
  • Ruang dapur tidak hanya tampil sebagai ruang memasak. Fungsinya kini lebih hebat kerana ia turut menjadi salah satu daripada unit dekorasi di dalam kediaman anda.
  • Tinggal beberapa hari sahaja lagi kita akan menyambut bulan puasa. Antara momen yang dinanti-nanti selain berbuka puasa sudah tentulah ketika waktu bersahur.
  • Terdapat banyak faedah dan seribu manfaat yang boleh kita dapat dengan menggunakan elemen semulajadi sebagai contoh pati minyak tumbuhan-tumbuhan
  • Tidak hairan jika ramai yang sering mengeluh dengan keadaan dapur selalu berbau. Biarpun anda telah membuka tingkap, menggunakan hud penyedut masakan mahupun pewangi kediaman masalah ini
  • Sama ada anda sedar atau tidak, tuala mandi mahupun tuala dapur menjadi elemen utama yang boleh diukur tahap kebersihannya.
  • Apabila berhadapan dengan persoalan ini ramai yang fikirkan untuk gunakan sahaja penyedut vakum. Memang betul teknik tersebut dan tiada salahnya pun.
  • Menyusun atur kediaman supaya tampil kemas dan bersih merupakan cabaran besar buat pemilik kediaman yang adakalanya menyebabkan kita semua 'stuck' untuk menyimpan dengan baik barang-barang yang ada di rumah.
  • Pisau merupakan perkakas dapur yang penting untuk memudahkan kita memasak dan sebagainya. Bagi memastikan pisau yang digunakan sentiasa dalam keadaan elok dan tajam, ia harus dijaga dalam keadaan
  • Kos untuk mengubahsuai kabinet dapur memerlukan bajet yang besar. Jadi saya terfikir untuk memberi rupa baru pada kabinet dapur saya dengan teknik mengecat sahaja.
  • Menyegarkan pandangan dan memberikan rasa relaksasi pada jiwa dan rohani. Memang itulah karisma tumbuhan -tumbuhan yang sangat hebat ciptaanya.